Szyfrowanie i podpisywanie poczty elektronicznej – Część II
Eksportowanie certyfikatu i konfiguracja programu pocztowego Outlook
W pierwszej części artykułu opisującego szyfrowanie poczty przedstawiono zarys kryptografii oraz proces pozyskiwania certyfikatu. W drugiej części opisano eksportowanie kluczy wraz z certyfikatem oraz czynności związane z konfigurowaniem programu pocztowego Outlook.
Aby móc podpisywać elektronicznie wiadomości e-mail, a także umożliwiać ich szyfrowanie, trzeba odpowiednio skonfigurować program pocztowy. Musimy wskazać certyfikat, który będzie używany do podpisu oraz szyfrowania danych. Trzeba go zaimportować i przypisać do profilu poczty. W dalszej części artykułu przedstawiono konfigurację krok po kroku, aplikacji klienta poczty elektronicznej na przykładzie oprogramowania Microsoft Outlook 2013. Niezbędny do tego będzie certyfikat użytkownika w postaci najlepiej kopii zapasowej certyfikatu .p12 z przydzielonym hasłem zabezpieczającym. Kopię zainstalowanego w systemie certyfikatu możemy wykonać otwierając menu certyfikaty w przeglądarce internetowej, wybierając odpowiedni certyfikat, a następnie klikając „kopia zapasowa”. Należy podać wówczas ścieżkę zapisu pliku oraz hasło zabezpieczające eksportowane do kopii dane.